Läst i september

Allt jag inte kan säga - Emilie Pine
Solen går ner det verkar omöjligt - Peter Mickwitz
Hon den roliga - Alba Mogensen
Normala människor - Sally Rooney
Göra sig kvitt Eddy Bellegueule - Eduard Louis
Han tänkte på dem som färger - Johanna Thydell
 
September, skolan har börjat igen och är stressigare än någonsin. Skriver tre tentor samtidigt men kan bara fokusera på en i taget, knappt det. 
September, månaden började med närträff i Borås och slutade på bokmässan i Göteborg. Bokmässan var nog utan överdrift en av topp tre helger det här året. Det var fint att få hänga med Sara, få prata om, lyssna på och andas böcker och litteratur. Jag behövde den inspirationen. 
September var lässvacka, det kanske inte syns på mängden böcker som lästs, men när det är en diktsamling, en novell och två ljudböcker, utöver de två romanerna som lästes, så är det tydligt. 
 
 
 
Det är oktober nu, det är om två veckor ett år sedan jag flyttade tillbaka till Stockholm. Det är helt sjukt att tänka på hur mycket som hänt det här året, hur lite som hänt det här året. Det mest ironiska är att oktober är en favoritmånad, men oktober har alltid en tendens att vara skit. Tänker varje år; snälla oktober, var snäll. Senast oktober var snällt var tjugohundrafemton tror jag. Hade förväntningar på oktober i år, men jag känner redan nu att det här kommer bli en skitmånad. 
 
Men kan väl ändå passa på. 
Oktober, snälla, gör inte så ont i år. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0