Läst i juni

Atlantmannen - Marguerite Duras
Nora eller brinn Oslo brinn - Johanna Frid
Hålla andan - Flora Wiström
Mästaren och Margarita - Michael Bulgakov
Ensamma hemma - Kajsa Gordon & Sofia Nordin
Ett system så magnifikt att det bländar - Amanda Svensson
Konturer - Rachel Cusk
Jag ringer mina bröder - Jonas Hassen Khemiri
 
 
Juni. Sommarlov men jobb.Tentastress med godkänta tentor som resultat. 
Stress men ändå lugn. Tid att läsa tid att faktiskt ta tag i de böcker som känt för oöverkomliga under terminerna. 
 
Det var en väldigt jämn månad med flest fyror, men bäst var nog ändå Mästaren och Margarita samt Ett system så magnifikt att det bländar, trots dess orimligheter i ploten. Den jag gillade minst var nog Hålla andan. 
 
I juli ska jag försöka ta tag i de böcker som stått i hyllan ett tag. Började på Jag heter Isbjörg jag är ett lejon i helgen i Gbg men fastnade inte, men vill ge den en ärlig chans. Tycker om språket. Kanske faktiskt också ska läsa bokklubbsboken, trots att jag haft den som kurslitteratur innan. Kanske leta upp tentan om den, faktiskt ha något att komma med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0