Läst i januari

Efter balen - Lev Tolstoj
Ett öga rött - Jonas Hassen Khemiri
Spleenish - Ulla Donner
Svindlande höjder - Emily Brontë 
Pengar - Victoria Benedictsson
Stanna hos mig - Ayobami Adebayo
Nässlorna blomma - Harry Martinsson
Gunnlaug Ormtungas saga 
Förvandlingen - Franz Kafka
Kallocain - Karin Boye
Ett jävla solsken: en biografi om Ester Blenda Nordström - Fatima Bremmer
Snacka om - Emil Jensen
Torka aldrig tårar utan handskar (1.kärleken) - Jonas Gardell
Torka aldrig tårar utan handskar (2. sjukdomen) - Jonas Gardell
Tre saker jag inte vet om dig - Julia Buxbaum
Torka aldrig tårar utan handskar (3.döden) - Jonas Gardell
Vi är en - Sarah Crossan
Never let me go - Kazou Ishiguro
Mörkrets hjärta - Joseph Conrad
De oroliga - Linn Ullman
Aftonland - Therese Bohman
Inferno - August Strindberg
 
Okej, så 22 böcker under januari, ändå bra jobbat. Visserligen är ungefär hälften av dem kurslitteratur och av resterande har jag lyssnat på 9. Månaden började med en hemtenta där vi skulle analysera nio verk och sedan hade jag en helt ledig vecka innan nästa litteraturkurs började. Mitt mål då var att läsa sådant jag annars inte hinner. Men jag läste i princip ingenting, och det var faktiskt rätt skönt. Nu läser jag fortsättningskursen i litteraturvetenskap och det är inte alls lika mycket skönlitteratur som i A-kursen, vilket både är skönt och lite tråkigt. Tänker också att jag eventuellt borde blogga lite mer än en månatlig lista över de böcker jag läser. Men det känns ungefär som att det är det enda jag gör. Läser och pluggar. 
 
Favoriterna från januari var helt klart: 
Stanna hos mig
Nässlorna blomma 
Never let me go
Aftonland
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0