Läst i november

I och med att jag läser litteraturvetenskap just nu blir det ganska många böcker läst, vilket är både kul och jobbigt! Saknar lite att läsa vad jag själv vill, men kompenserar det med att lyssna på ljudböcker, därför har det blivit ganska många böcker den här månaden. Tror jag är uppe i 85 böcker eller något sådant i år och det känns ju rätt sjukt. Ska bli spännande att se hur många jag kommer upp i när året är slut. 
 
Så de böcker jag läst och lyssnat på den här månaden är: 
 
The hate u give - Angie Thomas
Hjärtslaget i Rosengädda - Emma Hamberg
Harry Potter och halvblodsprinsen - J.K Rowling 
Juan-les-pins - Sandra Beijer
En dag ska jag bygga ett slott av pengar - Evin Ahmad
Just Kids - Patti Smith
Medea - Euripides
Lysistrate - Aristofanes
Norra latin - Sara Bergmark Elfgren
Återstoden av dagen - Kazou Ishiguro
Det kändes lugnt när mina känslor dog - Bim Eriksson
Män visar kuken för mig - Caroline Hainer
Ibland mår jag inte så bra - Therese Lindgren
Hamlet - Shakespeare
Som ni behagar - Shakespeare
Fröken Julie - August Strindberg
I en skog av Sumak - Klas Östergren
Räddad - Alfhild Agrell
Romeos Julia - Victoria Benedictsson
Den svavelgula himlen - Kjell Westö
Ett drömspel - August Strindberg
Fislandet - Cecilia Forss
Körsbärsträdgården - Anton Tjechov
Idlaflickorna - Kristina Lugn 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0