Läst i juli.

Nelly Sachs kommer aldrig fram till havet - Sara Stridsberg
Århundradets kärlekssaga - Märta Tikkanen
Aniara - Harry Martinson
En droppe midnatt - Jason Diakité 
Störst av allt - Malin Persson Giolitio 
Porträttet - Hjalmar Söderberg
 
Så bra läsmånad, tyckte faktiskt om allt. Måste dock säga att jag inte riktigt förstår grejen med Aniara, men det är väl en klassiker och en bok man kanske borde ha läst. Tycker dock att Störst av allt var den bästa läsupplevelsen, så bra, och inte alls min typ av litteratur egentligen. 
 
Har även den här månaden lyckats köpa typ 13 böcker på second hand vid olika tillfällen, så har mycket jag ser fram emot att läsa, men just nu försöker jag ta mig igenom Ett litet liv, är inte helt övertygad än, men har dock inte kommit så långt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0