Läst i april

Hennes nya namn - Elena Ferrante
Tio över ett - Ann-Helén Laestadius
Resa med lätt bagage - Tove Jansson
Pojkarna - Jessica Schiefauer
Svenne - Per Nilsson
 
Ändå blandad läsmånad. Vi har börjat med c-uppsatsen och jag skriver om ungdomsromaner som vunnit augustpriset därav Tio över ett, Pojkarna och Svenne. Kvar att läsa är Mördarens apa, men den har jag läst en gång förut. 
 
Tog även tag i att läsa den andra delen av Neapelkvartetten av Ferrante, som jag lånat av Bekka och som legat i min bokhylla ett tag. Hade nämligen reserverat del tre på biblioteket och fick den nu när jag har noll tid att läsa annat än till uppsatsen... 
 
Månadens bokklubbsbok var Resa med lätt bagage av Tove Jansson, en samling noveller om inre och yttre resor. Älskar ju Tove Jansson, men tyckte den var okej bara. Kanske är det bara att jag inte är van vid att läsa noveller. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0