Kärlek är för alla, som vågar riva upp sig själva.

 
 
Har överlevt två veckor på praktiken nu, det känns bra. Bra att det snart är halvvägs. Att jag snart slipper pendla, men jag börjar vänja mig. Har dock fortfarande inte läst ett enda kapitel på tåget, som jag hade tänkt mig. Hade en vision om att hinna läsa flera kapitel i boken jag nyss påbörjat. Istället går min praktik ut på att läsa manus för att antingen korrektursläsa eller lektörsläsa. Jag tycker ju om att läsa, så inget fel på det, men kanske var det ändå inte det jag hade förväntat mig av praktiken. Jag vet inte. Jag vet inte heller vad jag hade förväntat mig, bara inte detta. Men de tre veckor som är kvar ska nog gå bra ändå. Sen är det tillbaka till verkligheten med kurslitteratur och ännu mindre tid att läsa vad en vill. 
 
Bra saker: 
- Jonathan Johanssons nya album och att jag ska se honom i Malmö nästa helg. Så pepp
- Studentrabatt på kaffe på pressbyrån
- Jag har fått tillbaka min motivation till att laga mat nu när jag måste planera och göra matlådor
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0