Så kom hem, för det blir ljust igen.

Idag hade vi salstenta. Vår andra salstenta på utbildningen dvs 1,5 år. Och alltså, jag är tveksam till att jag och salstentor går bra ihop. Sitter hellre hemma och skriver i en vecka än att nöta in tusen namn och ismer eller vad det nu kan vara för att sedan minnas allt i en pressad situation. När jag vaknade imorse hade jag jätteont i huvudet och feber, såklart. Men det är så skönt att tentan är över nu och att vi är klara med halva utbildningen. Det är knäppt. Knäppt hur fort tiden går. 
 
 
 
Så i veckan har jag inte gjort mycket annat än att plugga. Gråtit och haft panik och läst anteckningar och kurslitteratur omvartannat. Glömt bort att äta mat, ätit lite för mycket godis och druckit för mycket kaffe. Ungefär så som det alltid ser ut under tentaveckor med andra ord. 
 
Men ikväll ska jag dricka vin med David, och imorgon ska jag städastädastäda för sen kommer Hanna hit!!!! Är så himla pepp på det. Har inte träffat henne sen i juni, så känner att det är på tiden nu. Får se om det blir en favorit i repris med för mycket godis och fula photobooth-bilder eller om vi går ut och dricker öl. Extremt pepp på det i varje fall. Och på att nästa kurs inte börjar förrän på tisdag, så har flera dagar på mig att ba' njuta av att inte behöva plugga och kunna läsa böcker. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0