En snabb kolsvart flod som rusar för dig.

Här har det ekat tomt, men jag har inte riktigt haft någonting att säga. Känns inte som att jag har det längre. Inte så ofta iallafall. Saknar tiden då jag hade en liten bok där jag skrev ned allt jag kände och tänkte. Nu blir det på sin höjd några mobilanteckningar. Men just nu blir det mest citat från böcker jag läser, som inte är mina så att jag inte kan stryka under. 
 
 
Jag har varit hemma i Sthlm sedan i torsdags och jag har velat åka hem till Halmstad sedan i onsdags. Förr tog det åtminstone en dag innan jag längtade hem, men den här gången hann jag inte ens komma iväg. Vill liksom aldrig åka hit igen. Står inte ut. Men på torsdag åker jag hem och tills dess ska jag träffa folk och försöka plugga lite. 
 
Annars har det inte hänt så mycket. Praktiken tog äntligen slut, musikhjälpenveckan gick fort och vi har gett ut ett nytt nummer av motvinden som nog blev bättre än det första. Och i onsdags träffade jag Stina för första gången sedan i somras, det var hur himla fint som helst, vi drack glögg lyssnade på kent och pratade om livet. 
 
 

Kommentarer
Postat av: lovisa

men åh, gett ut en tidning? what? SÅ BALLT! angående hemvänderiet förstår jag dig. var ganska likadan när jag var 21 (om du fortfarande är det, står det i infoboxen så baserar det på det) men nu massa år senare är det bara positiv nostalgi att komma hem så håll ut. det kan vända. kramar!

Svar: Ja, jag är fotoredaktör för Halmstad studentkårs tidning motvinden. Här är vårt senaste nummer om du vill kika https://issuu.com/motvinden/docs/tidning-2-motvinden vi är dock alla nybörjare så det är kanske inte jättefantastiskt.
Och tack för påminnelsen att ändra åldern samt peppen att det blir bättre. Hoppas verkligen att det blir det!
Mathilda

2016-12-26 @ 19:18:59
URL: http://polichinelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0