Verkligheten ville gå sönder, smärtan är det enda vi glömmer.

Igår fyllde jag tjugoett. Hade en ganska fin men stressig dag trots förkyld. Började dagen med frukost i sängen för att sedan gå på en ganska tråkig föreläsning som jag knappt lyckades hänga med i pga förkylningen. Efter föreläsningen åkte några klassisar och jag + lärare till Helsingborg för att gå på en utsällning om romantikens konst. Sedan tog jag tåget tillbaka till Halmstad medan de andra stannade kvar för att kolla vidare. När jag kom tillbaka till Halmstad tog jag bussen till Snöstorp och scouterna. Fick poppa popcorn och blanda saft innan jag fick uppmaningen att åka hem och bli frisk. Och just då kände jag att det var det enda rimliga pga kände mig feberyr och illamående pga hade ätit en muffins och en avokado på hela dagen. Så istället gick jag och mötte Pontus, åt linssoppa och låg utmattad på hans säng/soffa innan vi somnade vid tio. 
 
Idag är min förkylning snäppet värre, men jag ignorerar det så gott det går för att kunna dricka vin ikväll och fira halloween imorgon och ta mig igenom ännu en tentavecka. Så att bara ignorera är kanske inte bästa botemedlet så dricker litervis med te, äter citrusfrukter och halstabletter och hoppas att det ska gå över. 
 
Sedan sist har det inte hänt supermycket men jag har 
- druckit flera koppar kaffe på Skånskan
- klarat förra tentan
- varit på teater med några klassisar
- haft familjen på besök 
- köpt biljetter till Krunis i mars och Jonathan Johansson i februari, så pepp. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0