Men det är så långt långt nu till tvåtusensju och det blir längre varje dag.

Vi läser en kurs i visuell och litterär kultur, vilket består i att läsa skönlitteratur, dikter och om konst. Trivs ganska bra med det trots att jag läser annan skönlitteratur istället, för att den för stunden känns mer lockande. Egentligen känns väl alltid allting annat mer lockande, än det som är nu. 
 
Det ger ett himmelskt styng -
utan att såret syns,
bara en inre splittring
där begreppen finns -
 
 
Har i veckan mest bara legat på min soffa i ett försök att plugga. Jag är så trött nästan jämt och tänker att det är blodvärdena som spökar. Så det känns skönt att äntligen ha fått en remiss till labb för att kolla dem. När jag inte har legat på soffan eller varit på föreläsningar så har jag bland annat druckit te med Tina. Det var gosigt att hänga lite med henne efter att knappt sett henne sedan nollningen. Annars har jag ätit tacos hela veckan, hängt med mina småscouter (som var så himla himla jobbiga, men scouterna är helt klart höjdpunkten på veckan), gått på långa promenader och läst böcker. 
 
Och idag är det fredag och vi hade en intressant föreläsning om Madame Bovary efter en intälld/bortglömd föreläsning i onsdags, och nu är jag supertaggad på att läsa klart den. Så trots det gråa vädret och mitt halvmående så har den här dagen varit fin med ett låtsläpp av Lasse (som jag lyssnat på ca hela dagen) och ett välbehövligt samtal med Hanna. Och ikväll dricker jag gin med tända ljus och Skavlan. Tänker att det ändå är en okej fredag. I helgen ska mest städas och pluggas, och imorgon ska vi ha taco-dejt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0