För nånstans där ute så måste det finnas nån jävla poet som vet hur jag känner.

Vet egentligen inte vad jag ska sägaskrivagöra. Jag bor i ett flyttkaos vilket bidrar till att resten av mitt liv också är kaos. Vet att jag borde packa och dylikt men mest slutar det med att jag stirrar på kartongerna och i hemlighet hoppas att de ska packa sig själva. 
 
Så istället för att packa lyssnar jag på sommarprator, läser böcker, träffar bra personer och sover fortfarande lika dåligt. Måste liksom passa på att göra allting en sista gång nu innan jag om en vecka är tillbaka i Stockholm. Vilket på ett plan ska bli skönt, det ska bli skönt att lägga det här läsåret bakom sig, att för en stund glömma allt som skavt och skaver. Men jag vet ju att det som skavt och skaver i Stockholm fortfarande finns kvar, så jag slipper nog inte undan hur jag en bär mig åt. Men det ska bli skönt med en paus, det ska det. 
 
 
 
Har bland annat plockat ur böcker som jag vill läsa i Stockholm, för att sedan inse att jag omöjligt kan ta med dem allihopa, så nu försöker jag förgäves bestämma vilka som ska få följa med.  
Har fikat + hängt på biblioteket + måndagshandlat med Alex. 
Har även, faktiskt, varit lite kreativ. Häromdagen satt jag och ritade avokados i överflöd, men tänker att en ju måste få utlopp för kreativiteten om den för en himla gångs skull finns där. 
Och så har jag fikat med David och Astra på Söderfamiljen, så himla gosigt.
 
 
Och allt det som skaver fortsätter att skava. Han säger att han tror att jag är rädd, och han har så rätt. Jag är fucking jävla livrädd. För att allting ska falla sönder, för att bli bortglömt och bortvald, för att ingenting av detta ska finnas kvar. Och han säger att han vill vara det där undantaget, och jag tänker att jag önskar att jag kunde tro på det. 
 
Får frågan om en är en dålig vän, och det enda svaret jag får fram är att jag saknar när vi faktiskt pratade om saker. För det är så himla sant. Kanske är detta ett bevis på det jag är rädd för. Att allting som varit fint och bra faktiskt kan falla sönder och brisera hur enkelt som helst.

Kommentarer
Postat av: Hannah .

hej fina du, vill du fika? du kan väll lägga till mig på Facebook (hannah ingelsten) eller skriva till mig på instagram så byter vi nummer? om du vill och orkar, såklart. no pressure, only sunshine. kram!

2015-07-01 @ 16:03:43
URL: http://hannahellenillustrerar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0