Håll i skogen, tills den brinner ner.

Jag vet inte var den här veckan tog vägen. Jag har mest tittat på musikhjälpen, och varit på föreläsningar. Men en fin vecka har det allt varit. 
 
 
Amason i Lund var såsåså fint, trots en del små irritationer här och var och trots att jag var lite för full. Men spelningen och förbandet, dolce, var så bra. På söndagen tog jag tåget tjugo över åtta på morgonen för att jag kunde verkligen inte sova, så jag klädde på mig mina ytterkläder så tyst som möjligt för att inte väcka de andra två. Sån befrielse att komma ut i en regnigt Lund och att kunna andas ordentligt. Var tillbaka i Halmstad strax runt tio, gick hem och fixade lite innan jag var tvungen att köpa en ny laddare, pga min hade gått sönder (trodde jag, sladden funkade och Pontus har fixat dosan <3). Och sen kollade jag på musikhjälpen nästan hela kvällen. Utom när David och Astra kom förbi med glögg, så fint. 
 
 
På måndagen fikade jag med Bekka i några timmar innan vi gick på stan och införskaffade några julklappar. Köpte även en klänning till nyår. Extremt nöjd över att ha hittat en till slut. 
 
I tisdags hade jag och P tacodejt, jag hade bestämt att jag skulle äta det imorgon egentligen eftersom att jag åker hem över jul på tisdag. Men kom på att det är ganska dumt eftersom att det jämt blir så himla mycket rester vilket ju är onödigt om jag ändå inte kan äta upp det. Och i onsdags åkte jag med honom till flygstaden men hoppade av någon station tidigare, för att köpa mina sista julklappar. Missade bussen med 2 minuter och fick stå i den bitande kylan i halvtimme, så när jag kom hem och åt tacorester satt jag och skakade så mycket och frös ungefär hela eftermiddagen. 
 
 
I fredags storstädade jag lägenheten efter att ha skjutit på det i flera dagar, vill ju att det ska vara rent och fint när jag åker hem över jul. På kvällen kom Alex hit innan vi gick bort till David och drack lite vin och kaffe och såg Lasse spela på musikhjälpen. Sen gick vi bort till Jonas för förfest. Men det slutade med att vi gick hem till Agnes och spelade ölspel och hade det fint. Sen skulle de andra ut men jag och Pontus bestämde oss för att gå hem istället. Så trötta. Så vi kramades hejdå och god jul och gott nytt år. Blir på riktigt lite rädd när jag tänker på hur snabbt tiden går, att 2015 snart är slut, men mer om det nån annan gång. 
 
Lördag igen och jag var nöjd över att det var helg och att jag hade flera dagar på mig att börja packa. Men vi tog bussen till eurostop, mötte hans mamma och bror och trängdes med folk. Spenderade kvällen med att se det sista av musikhjälpen för i år och kolla ikapp julkalendern och annat som missats under veckan. Och idag är en sån typisk söndag då en inte riktigt orkar göra något och varvar internet istället för att städa/plugga/diska/packa. Fast nu har jag faktiskt packat. Det mesta iallafall. För på tisdag tar jag tåget hem till Åkersberga över julen, och jag är sådär kluven en kan känna sig när en hör hemma i två städer och kanske lite mer i den en redan befinner sig i. Men tänker att 7 dagar av att inte behöva äta ensam, träffa saknade personer osv blir nog ganska fint ändå.
 
Måste börja blogga mer frekvent så att allt inte bara blir så långa redogörelser, men jag vill ju minnas. Komma ihåg allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0