Men jag har ingenting emot att gå i bitar, om det kan visa min rätta form.

Idag skulle vara en sån där effektiv pluggdag där åtminste en sak på listan skulle kunna bockas av. Men riktigt så blev det inte. Alex skrev och frågade om jag ville dricka kaffe på Skånskan och jag tänkte att ja, det kan en ju inte säga nej till med tanke på hur välbehövligt det var. Så istället drack vi kaffe och pratade om allt från politik och känslor till Polen. Konstaterade att vi har blivtit mer säkra på våra åsikter sedan vi började plugga. Fast det egentligen nog mer handlar om att vi fått mer bakgrund och därav fler argument och dylikt. När vi suttit där i närmre två timmar kom David förbi och vi gjorde honom sällskap när han skulle köpa en peruk och sedan gick vi bort till myrorna i jakt på nya böcker. Som om jag ens behöver fler böcker? Eller okej, en kan inte ha för många böcker. 
 
Och nu är jag kaffeskakig efter för många koppar kaffe och för lite mat och hänger lite med Marx i ett försök att förklara marxismen och berätta om hur jag ska använda det på mitt uppsatsämne i B-uppsatsen. Vilket är fruktansvärt oklart. Men det känns ändå lite okej. 
 
Hon är så fruktansvärt fin och bra. Och imorgon ska vi sitta på golv och vara kreativa och varva det med diverse teoretiker. Så himla välbehövligt. 

Kommentarer
Postat av: natalie

så fin och mysig blogg, verkligen!

Svar: tack!
Mathilda

2015-04-26 @ 15:39:59
URL: http://alektopaten.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0