Allt jag gillar upphör: passa dig jag gillar dig.

 
Har haft en så himla himla bra vecka.
I måndags låg jag i sängen och läste det sista vi har är våra kroppar (så himla bra) fram tills att det var dags att ta sig i kragen, göra sig i ordning och åka iväg på upprop. Och det gick faktiskt väldigt bra, både att hitta dit och själva uppropet, tror det kommer bli hur bra som helst trots att jag idag har ångest över det då det känns så tråkigt att behöva missa scouterna.
 
I tisdags hade Felicia och hennes klass sin studentskiva. Jag och Bella möttes hemma hos mig, gjorde oss i ordning, åt våfflor och drack vin ur muminmuggar. Temat var nostalgi, jag var lilla My och Bella var Tooticki därav muminmuggarna. Hade iallafall en väldigt fin kväll, trots att vi fick springa till bussen då jag lyckades glömma busskortet först. Träffade massa fina och saknade personer som jag inte träffat på hur länge som helst så det var fint. 
 
I onsdags låg jag mest hemma och gjorde ca ingenting alls förrän på kvällen då det var kårstyrelsemöte, vi var väldigt få och jag satt och halvsov hela mötet. 
 
I torsdags på morgonen mötte jag Lina i Täby Centrum för att äta frukost. Har man fullt upp så ses man när man hinner. Men det var iallafall en väldigt bra lösning tycker jag då det var fint att träffa henne innan hon flyttar tillbaka norrut om någon dag... Resten av dagen gick jag mest på bokpromenader/satt och läste innan det på kvällen var dags för sista scoutmötet. Vi planerade st. Georg samt lite hajk. Men som vanligt har vi en tendens att prata om ca allting annat. 
 
I fredags var ännu en solig läsdag fram till eftermiddagen då jag vandrade iväg till scouterna med en hel hög med saker, måste sett väldigt roligt ut där jag kom med kånken, tygpåse med en sovsäck i ena handen och ett liggunderlag i andra. 
Vi skulle ses för att planera ännu mer inför hajken vi ska hålla för inställt i maj. Det gick väl sådär, inte lika bra som vi tänkt oss kanske, men nu är ännu en dag klar iallafall. Vi åt pizza, planerade, skrämde upp varandra och spelade orangino. Senare när Bella hade gått samlade vi ihop alla korten och sorterade upp i ja, nej & kanske-högar. För att se vad vi var. När Tobbe och Felicia skulle göra det på mig så gick det väldigt fort då de sorterade utan att ens vänta på ett svar från mig. Tror de där känner mig ganska bra ändå (kanske bättre än jag själv vissa gånger) och det är ju fint. Sen låg vi och pratade innan vi somnade lite för sent. Bästa personerna.
 
Igår klev vi upp vid halv tio, klockan tio skulle jag vara hemma. Gick ju sådär men var hemma en kvart senare. Var hemma i kanske tjugo minuter, slängde av mig alla grejer och gjorde mig i ordning innan vi åkte in till stan för att möta upp min morbror + fru. De var nämligen i Stockholm över helgen för att se nån pjäs/musikal på cirkus. Så vi åkte högst upp i kulturhuset och satte oss på uteserveringen i solen och fikade i några timmar. Hade en del givande samtal och skrattade en del innan vi åkte ner igen och gick en runda i gamla stan. Sen tyckte min morbror att öl var en bra idé så vi satte oss nånstans vid hötorget och drack öl någon timme innan vi var tvugna att gå. 
När jag kom hem hann jag bara slänga i mig lite mat (för att inte kollapsa), göra mig i ordning och packa ned sånt som är bra att ha innan jag skulle bege mig iväg igen. Denna gång för att möta Henke och Tobbe i stan, vi skulle äta middag och gå på bio. Vi såg The Grand Budapest Hotel. Den var verkligen helt fantastisk! När filmen var slut gick vi på en promenad runt Stockholm, glömde väl svänga av och hamnade på Kungsholmen och St. Eriksplan = missade sista tåget = fick sova hos Tobbe. Innan vi somnade såg vi ett avsnitt av HIMYM, eftersom att han tjatar så mycket på att jag måste se säsong nio, men eftersom att jag är världssämst lyckas jag inte med det... 
 
Idag har jag  åkt buss, pluggat lite till högskoleprovet och fikat i solen med mamma och hennes vän. Hej söndagsångest då imorgon är min sista lediga dag innan kursen börjar. Aaah.
 
Ja, ni hör ju. En helt fantastisk vecka. Och nästa vecka kommer nog också bli ganska hektisk, men ser fram emot det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0