Och astronauterna kan känna det långt bort.

Jag må ha en förkärlek till Skåne, men Småland alltså... Småland ligger inte långt efter. Har haft en av de bästa helgerna på länge trots att vädret inte visade sin bästa sida. 
 
Kom fram runt tiotiden i fredags och åkte och fikade litegrann innan vi åkte till Kosta. Väl framme åkte Johnny iväg och jobbade medan jag och Eva gick bort till outleten och kikade lite. Fyndade en muminmugg och en diskhandduk med mumin. (Såklart). 
På kvällen åkte vi hem till min morbror och grillade och hängde där majoriteten av kvällen. När vi kom hem satte vi oss och knåpade på charader och lite sånt kul till lördagen. 
 
I lördags åkte vi på förmiddagen ut till en stuga mitt i skogen vid en sjö. Det är helt ärligt ett av de mysigaste ställena jag vet. Ingenting utom naturen hörs. Så vi plockade ihop lite fiskespön och åkte ut i två båtar. De andra fiskade medan jag mest satt och njöt av lugnet och ljudet av årorna som mötte vattnet. När en fisk fåtts upp bestämde vi oss för att ro i land igen. Vi stuvade in oss i bilarna och åkte iväg och hämtade sådant vi glömt och några fler personer. 
 
På eftermiddagen var alla tillbaka och vi började grilla lagom till att det började regna. Och när maten var uppäten lekte vi charader och med andra ord fast med lappar som vi skrivit kvällen innan. Fick också släkten att leka fotleken. Så himla kul det var. Och det verkade dem också tycka, så det var ju bra. 
 
När det började bli lite sent åkte nästan alla hem (vi var tre kvar). Så vi tre satt på altanen till stugan och pratade om ca allt och ingenting. Men den tredje blev trött när klockan närmade sig ett och gick och la sig. Men jag och min kusin satt kvar. Drack öl, pratade om sådant som är fint men också sådant som gör ont och är jobbigt. Han är nog en av mina bästa personer ändå. Så där satt vi och pratade tills det började ljusna lite smått och gick och la oss när klockan närmade sig fyra. 
 
 
Vi sov ganska länge på söndagen och sen kom min morbror+fru ut med kaffe och te till oss (<33) som vi drack innan vi började städa ur stugan. När vi var klara med och skulle gå ut till bilarna så öppnade sig himlen och det regnade något fruktansvärt mycket, men jag tyckte mest det var mysigt. Så vi satt kvar ett tag till tills vi insåg att det inte skulle sluta regna på ett tag. 
 
När vi kom hem igen orkade vi inte göra många knop så jag satt och läste medan de andra vilade sig/satt vid datorn. Men när alla kände sig någorlunda pigga så placerade vi oss vid köksbordet för att spela lite sällskapsspel. Så himla mysigt. Sen blev vi hungriga och åkte och köpte pizza och åt den tillsammans med en film. 
 
 
Och igår spelade jag och kusin också en massa sällskapsspel då Eva skulle iväg och jobba. Och när klockan slog fyra åkte vi ifrån Kosta mot Växjö och vid fem satte jag mig på ett tåg mot Stockholm. 
 
Som ni hör har det ju varit världsmysigt. Tycker så mycket om dessa människor. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0