Läst i december

Expedition: min kärlekshistoria - Bea Uusma
Sträck läste denna på en kväll pga så himla intressant. Lyssnade på hennes sommarprat i somras och fängslades helt. 
Boken handlar om Andrées polarexpedition där de skulle åka till nordpolen i luftballong, men det gick inte riktigt som de hade planerat och de var tvugna att landa efter tre dagar och fortsätta sin färd till fots. Efter 33 år hittas medlemmarna på Vitön men ingen vet riktigt säkert varför de dog. 
Bea Uusma reste själv till Arktis för att själv försöka ta reda på vad som hänt. 
 
Harry Potter och de vises sten - J.K Rowling
Jag har den senaste tiden känt ett väldigt sug efter att läsa om böckerna om Harry Potter. Så när jag kom till Stockholm började jag läsa den första. Men efter att ha läst den kände jag att jag ville läsa resten när jag har tillgång till alla och inte bara har två veckor på mig. 
Känner också att jag inte riktigt behöver berätta vad den handlar om heh. Men åh, älskar ju Harry Potter <3
 
Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt

Boken utspelar sig i New York på 80-talet och Junes morbror Finn dör i aids. Han var hennes absolut viktigaste och nästan enda person så hon blir så klart väldigt ledsen när han dör. Hon träffar Toby som var Finns pojkvän och hela familjen hatar honom för att det var han som fick honom sjuk. Men de två skapar en vänskap som liknar den till hon hade till Finn. 
 
Sträckläste denna också pga så fin och sorglig och åh. Tyckte jättemycket om den, läsläsläs! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0