Sista veckan i Stockholm

Hallå! Är fullt upptagen med nollningen just nu. Fram till på fredag håller den på. Men ikväll är jag hemma ihop att kunna vila bort förkylningen och halsontet. Så tänkte att jag ju kan passa på att berätta om min sista vecka i Stockholm. 
 
På måndagen var vädret så himla himla tråkigt. Hade bestämt att jag och Alexandra skulle hitta på något men vad visste vi inte. Tur då att våra mammor också är vänner för hennes mamma föreslog att vi skulle åka till Lasse Åbergs museum. Sagt och gjort. Vi gick runt och kollade på konst och fikade en dödsgod kladdkaka med oreos. Innan vi åkte hem igen gick vi in i museumshopen och jag köpte fyra stycken vykort som jag tänker kan göra sig fina på väggen. 
 
 
På tisdagen mötte jag upp Malin på eftermiddagen för att promenera en runda i stan. Vi pratade om massa bra och vettiga saker som alltid. Innan vi skildes åt gick vi runt i lite affärer och kikade. När vi kramats hejdå tog jag tunnelbanan in till t-centralen och mötte Tobias. Vi åt middag tillsammans och gick sen runt stan litegrann. Hamnade vid kungsträdgården där vi såg att Timbuktu skulle spela, så där stod vi tillsammans med alla små fjortisar hehe. Även om Timbuktu inte spelade så länge, så var det väldigt fint. Fick också en av Tobias polaroidkameror, då han hittade två stycken i ett soprum. 
 
På onsdagen fikade jag med Amanda, vilket var fint det också. Fint att träffa henne innan båda flyttar iväg. Och på kvällen var jag och ett gäng andra hemma hos Erik för lite häng, de andra hade ätit kräftor men jag och Bella kom senare. Är så himla glad över att jag lärt känna dem, så himla bra personer. 
 
På torsdagen var jag på ikea en sväng med mamma innan jag åkte in till stan för att se Jennie Abrahamson på Stockholms kulturfestival. Och det var så JÄDRA bra(!!!) vilken människa alltså! 
 
 
På fredagen träffade jag Felicia för första gången på nästan hela sommaren. Så synd att vi inte varit hemma samtidigt nån gång men fint att vi hann ses iallafall. Och bra att hon också flyttar söderut för då blir det inte ett så himla långt avstånd. Vi köpte med oss lite fika och satte oss i järnvägsparken innan vi köpte ingredienser till sushi och åkte upp till scoutstugan. På kvällen skulle nämligen OLJUD ses en sista gång (eftersom att majoriteten flyttar). Så vi tänkte att vi kunde göra sushi där innan resten skulle komma. Sen satt vi hela kvällen och pratade om numerologi och läste igenom vår loggbok. Så kul vi haft i två år egentligen. 
 
På lördagen var jag hemma nästan hela dagen och började packa. På kvällen åkte jag och Daniel in till stan för att se Alice Boman (också hon på kulturfestivalen). Vi åt falafel från en foodtruck, stod långt fram under spelningen, kollade på lite opera och promerade runt halva Stockholm innan vi satte oss och tog en öl. Sen var det dags att åka hem igen. Såna kvällar är Stockholm faktiskt oerhört fint. 
 
 
Söndagen bestod av att packapackapacka. Packade hela dagen med tanke på att det inte hunnits med tidigare. Och på kvällen kom Bella förbi. Det var fint att träffa henne en sista gång också, men hon flyttar till Gbg, vilket ju inte är jättelångt från Halmstad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0