Ser jag röken från Tekniska Verken är jag snart hemma igen.

I söndags tog jag bussen till Linköping för att i ett dygn hänga med Hanna. Vi anlände till klockan 11 (då hon hoppade på bussen i Nyköping) och tog oss hem till henne för att lämna av våra grejer. Och sedan gick vi ut på upptäcksfärd. 
Första målet var ett jättemysigt café precis vid ån(?) Ett fik som min kompis moster äger och allt är hembakat. Med massa udda koppar och annat mysigt. Är nog väldigt fint på sommaren också då man kan sitta ute i en stor trädgård. När vi ätit upp våra mackor och druckit upp teet (saften, som Hanna tyckte var helt fantastisk) gick vi vidare. Nästa stopp var Coop, då vi båda finner det mycket rogivande att strosa omkring i mataffärer så tog vi såklart den största. Och påbörjade vår långa promenad på runt 4 km. 
På vägen dit gick vi förbi en vägg där de skrivit massa olika saker på kakelplattor. Hanna var kall och rastlös så fick inte stanna och läsa på dem, men denna hann jag se. 
Sen tog bilderna från dagen nästan slut, iallafall från vår promenad, handlande och matlagande. Men när vi kom fram till dit vi skulle köpte vi oss ännu än macka, för att orka med. Så himla trötta. Och efter vi handlat tog vi bussen tillbaka.
 
När vi var tillbaka hos Hanna lagade vi mat (jag) och hon städade samtidigt som vi gjorde en citronpaj. När maten var uppäten, allt var färdigstädat och citronpajen färdig gick vi ut på promenad. 
Vi gick genom skogen och träffade på lite djur (en ko, får och getter). ↑ Sen vandrade vi vidare till Gamla Linköping.
Så himla fint och mysigt!!! 
Sen gick vi tillbaka och fikade på citronpajen med hennes korridorskompisar, innan vi stängde in oss på hennes rum och låg och pratade tills vi somnade. 
 
Och i måndags gick min buss 8.00, så vandrade igenom ett regnigt morgonLinköping med Lasse i öronen och det var så himla mysigt trots att det var lite svårt att hitta. 
 
Helt klart ett bra dygn.
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh hihi! Men du, EN av alla våra promenader den dagen ;) 4 km är ju inte ens halva sträckan vi gick <3

2014-04-11 @ 16:46:19
URL: http://hannagson.blogspot.se/
Postat av: Hanna

Åh hihi! Men du, EN av alla våra promenader den dagen ;) 4 km är ju inte ens halva sträckan vi gick <3

2014-04-11 @ 16:46:55
URL: http://hannagson.blogspot.se/
Postat av: karin

det låter som ni haft ett väldigt trevligt dygn må jag säga! kram

2014-04-13 @ 08:34:50
URL: http://petitmonde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0