Framtidsångest.

Med endast två dagar kvar till att man ska skicka in sin ansökan för utbildningar till hösten, växer ångesten sig större och större. (Som att den ens kunde bli större än för en månad sedan, men det kunde den tydligen). Och den här månaden har jag ändrat min ansökan minst 6 gånger, om det ens räcker. Första platsen har pendlat mellan mkv i Malmö, kultur- och samhällsanalys i Uppsala, mkv i Jönköping och Litteraturvetenskap i Stockholm - som finns högst upp just nu. Fast egentligen så vill jag ju ingenting hellre än att komma här ifrån, men samtidigt vill jag inte hoppa på en utbildning som kanske är helt helt fel. Även om medie- och kommunikationsvetenskap verkar hur roligt och intressant som helst. Men mitt mål/dröm just nu är ju ändå bibliotekarie. Och jag vill ju läsa något jag kommer ha nytta av. 
 
 
 
Kanske behöver jag bara lite mer tid till att tänka ut vad sjutton det ska bli av mig och mitt liv. Och just nu känns detta som bästa lösningen, även om jag troligtvis kommer ändra mig på onsdag och må dåligt över ännu ett år här. Men kanske är det en smäll som måste tas. Men jag tror att det mesta kommer lösa sig. Eller åtminstone är det det jag försöker intala mig själv. 

Kommentarer
Postat av: Sandra Leone

Känner igen de där tankebanorna mycket. Jag tror att ett år att bara hitta sig själv är en bra idé om man helt enkelt inte vet vart man vill

Svar: Jo men precis. Gäller bara att veta hur man ska hitta sig själv. Men det blir nog bra det här.
Mathilda

2014-04-15 @ 11:09:19
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Alva

lycka till med allt <3

Svar: åh, tack <3
Mathilda

2014-04-15 @ 20:54:46
URL: http://vallmovind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0