DJ12

De bästa helgerna är helt klart de helger då man är omringad av scouter. Är glad att jag började på scouterna när jag var nio år och inte slutade när alla andra gjorde det, utan fortsatte för att jag insåg att bland all mobbning kunde jag vara mig själv och bli omtyckt för den jag var. Och att träffa vänner man träffar allt för sällan är så himla fint bara. 

Helgen har varit helt helt fantastisk. I fredags skulle jag och Bella ta tåget från Åkersberga, men hennes buss gick inte så vi missade tåget. Så vi tänkte nej men vi  tar nästa tåg så hinner vi ändå. Tåget blir försenat så vi är vid östra tio minuter senare än vad vi skulle och missade därför tunnelbanan. Jag vart jättestressad för jag hatarhatarhatar att komma försent. Vi tänkte därför att vi skulle ta bussen två stationer så vi sprang dit (med stora ryggsäckar) för att den skulle gå om en minut. Vi kommer dit och den går inte förens om 3 minuter... Väl på bussen vart vi osäkra på vilken station vi skulle gå av på. Och självklart gick vi av på fel station. Men som tur var hittade vi dom vi skulle träffa och de kom samtidigt som vi. 
Vi gick till lägenheten vi skulle bo i och lämnade våra saker och begav oss till fryshuset. Vi missade halva workshopen så vi fattade ingenting... När den sega halvtimmen var över åkte vi till gamla stan och mötte upp någon de kände och gick och åt. 

Efter en lång natt utan så mycket sömn pga det var för varmt och obekvama, knarrande tältsängar gick vi upp lite för tidigt för att åka till fryshuset igen. Vi spendrerade hela förmiddagen på obekväma trästolar som man inte riktigt visste hur man skulle sitta på... Sen blev det lunch och dags att kolla runt på allt som fanns där, typ påverkanstorg osv. Jag och Bella kände oss oerhört lost där ett tag haha. Vid sju var det dags för middag. Vi satt i ena änden av hela salen vilket gjorde att det tog ett himla bra tag för oss att få vår mat. Men med tanke på att vi var närme 1000 pers var inte det så konstigt egentligen. Men maten var ganska god när den väl kom, hehe. Det bästa var dock efterrätten. Jättegod kladdkaka. Medans vi satt och åt var det flera som höll tal samt en stå uppare som drog massa skämt. Hehe. 
 
Igår satt vi i plenum i stortsett hela dagen, på samma obekväma trästolar, snålt ont i baken man fick alltså. Samt att jag lyckades få ett blåmärke på ryggen... Igår var även då alla beslut togs, så det var ganska intressant att lyssna på. Väldigt lång tråkigt dock. Så vi lekte den där leken när man ska säga en ny sak som börjar på den bokstaven som den innan slutar på. Vilket var ett himla bra tidsfördriv. När klockan närmade sig tre var vi tvugna att gå för att skåningarna skulle hinna med sitt tåg. Så vi åkte med dom för att hämta vara saker och sen åkte vi också hem. 
 
Den här helgen har varit fin, rörig, långtråkig, konstig, rolig osvosv. Kommer sakna skåningarna men träffar dom förhoppningsvis snart igen! 
'' No one puts Anton in the corner''
''Dom var goda, men ändå sådär äckliga''
''Det finns inga invandrare i Flen, för det finns inga invånare i Flen''
 
 
(förlåt för den långa texten, en fet applåd till er som orkade läsa igenom skiten) 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh så himla fin header du har. ♥

Svar: Åh tack!
Mathilda

2012-11-26 @ 16:03:32
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Hanna

Naaah Skååningarna, en enorm saknad! Saknad efter alla!
Men det blir vollebollturnering för er va?! :D <3

2012-11-26 @ 20:01:00
URL: http://hannagson.blogspot.se/
Postat av: Hanna

Jajemensan! vi satsar på det! :D

2012-11-26 @ 20:37:50
URL: http://hannagson.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0