Läst i mars

Alla borde vara feminister - Chimamanda Ngozi Adichie
Student-64 - Gun-Britt Sundström
Jag heter inte Miriam - Majgull Axelsson
 
Mars var en väldigt bra läsmånad, tyckte om alla tre böcker jag lyckades ta mig igenom. Speciellt mycket tyckte jag om student-64, älskade Maken av samma författare, så när jag trillade över denna var jag tvungen att läsa den. Och här är en av mina favoritpassager i boken: 
 
"Vi dricker explorer och loranga, vi röker och pratar och skrattar. Om att lifta pratar vi, om sommararbeten och böcker och Nils Ferlin. 
Jag sitter och betraktar honom. Diggar in honom i ordets allvarligaste mening. Han har blå jeans, det är första gången jag ser honom i det."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0