Läst i januari.

Älskaren - Marguerite Duras
Texter - Annika Norlin
De från norra kommande leoparderna - Bodil Malmsten
 
 
Det har inte blivit så mycket läst den här månaden. Älskaren var kurslitteratur och jag tyckte om den jättemycket. Även om den emellanåt var lite rörig och det var mycket att tänka på så gick den ganska snabbt att läsa. 
 
Och i Annika Norlins samlade texter var det istortsätt bara förordet jag läste. Och jag som älskade henne innan tycker om henne ännu mer nu. Och så fint att få lite bakrundshistoria om både henne och flera av låttexterna. 
 
Förra sommaren läste jag flera av Malmstens loggböcker och tyckte om dem jättemycket så när jag var på secondhand förra helgen hittade jag två till. Och de från norr kommande leoparderna var också bra. 

Kommentarer
Postat av: Matsdotter

Annika Norlins sommarprat var ju himla bra :)

2016-02-01 @ 12:48:51
URL: http://matsdotter.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0