Blommor som du växer bara på brinnande fartyg.

Förra veckan var hektisk med med kursstart och föreläsningar, fikor och yoga och scouting. Och den här veckan blir nog inte lika hektisk men ganska pluggig. Igår åts det sushi och imorgon åker vi till Köpenhamn och går på museum. Känner hur välbehövligt det kommer vara. Att få vara lite kulturell. Saknar det / kulturstudenten som inte gjort något kulturellt på evigheter. 
 
Annars är livet ganska fint just nu. Kursen är det tråkigaste någonsin men känner att jag kan stå ut med det, för tillfället iallafall. Blir nog lite värre när vi ska ta oss igenom Foucaults avhandling, vilket jag borde börjat läsa. Men om en inte fått kurslitteraturen är det lite svårt. 
 
Hade en så fin helg också. I fredags kväll mötte jag upp Astra och David och gick hem till Christian för att dricka kaffe och Baileys och prata tills klockan blev alldeles för sent. Och i lördags mötte jag upp Stina runt lunch för att kika lite på secondhand. Köpte 4 böcker trots att jag sagt att jag definitivt inte fick köpa böcker. Men det var svårt att låta bli när jag hittade både det kommunistiska manifestet, drömfakulteten och två böcker av Bodil Malmsten och med tanke på att jag fick de för 35 kr så kändes det okej. 
 
 
Jag har även blivit bättre på att skriva. Och det känns väldigt skönt faktiskt. Tror att det har en stor del i att jag bestämde mig för att det fick vara okej att skriva i anteckningarna i telefonen. För att göra hindret lite mindre. Men mest har jag nog hittills skrivit citat ur böcker som jag kände inte räcktes att bli understukna. 
Men även sånt här: 
 
"Att dricka vin ensam när en egentligen borde plugga är också okej" - en fredagskväll när jag verkligen behövde tentaplugga. 
 
"Klart en vill att alla vänskapsrelationer ska fungera. Men det är lika bra att inse att det inte funkar så." - jag har tänkt väldigt mycket på det den senaste tiden. Hur venskapsrelationer utvecklas och sådär. Efter att knappt pratat med några en spenderat mycket tid med på över en månad. Och hur en självmant väljer att inte svara på meddelanden från personer en känner att en inte får ut någonting från. Och hur man inte vill vara den som jämt börjar skriva till folk men på något vis blir det ändå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0