I februari var det bottenfryst i Mälaren // vad ska man göra ända fram till maj?

Jag har kommit in i någon slags pluggbubbla där det enda jag gör är att plugga, med pauser för att scrolla igenom instagram och twitter emellanåt. Känner mig så stressad trots att jag hunnit plöja igenom en hel del kurslitteratur och trots att tentaveckan inte börjar förrän i slutet av nästa vecka. Bortsett från ett examinerande seminarium på tisdag. Men känner mig egentligen ganska lugn. Konstig känsla det där, kombinationen stress och lugn. 
 
Annars skriker min kropp mest efter vår och sol. Att inte behöva tänka på att klä sig så varmt som möjligt, att bara få dra på sig ett par strumpbyxor och en klänning. Det hade varit skönt. 
Annat min kropp skriker efter är att få läsa skönlitteratur, och jag försöker att varva kurslitteraturen med det. Men efter att ha läst så mycket kurslitteratur känner en inte riktigt för att läsa något annat. En vill mest bara sova eller så på serier en inte behöver tänka till. 
 
 
Tänker hela tiden att när solen kommer fram så kommer jag också fram. Det känns lite som att jag gått i ide den senaste tiden. Orkar liksom inte vara så social och träffa folk. Även om R sa att jag blivit mer social på senaste tiden, och det är ju fint att andra kan märka sådant när en själv inte riktigt gör det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0