Det gör inte ont när hösten kallar.

Jag har det verkligen så himla bra här. Om vi då bortser från att jag har åkt på världens förkylning och hela tiden är påväg att hosta lungorna ur mig. 
Har hängt med människor nästan konstant sedan nollningen började och i torsdags var första dagen jag inte hängde med någon (efter skolan då). Tänkte nämligen att det var en bra idé att plugga och kurera mig lite, men vart så himla sällskapssjuk att jag inte riktigt kunde koncentrera mig på kurslitteraturen (så läste lite annat istället)
 
Jag har iallafall överlevt mina första föreläsningar som ändå varit ganska intressanta, ganska flummiga och ganska oförståeliga ändå. I onsdags drack vi öl efter skolan för att "fira" att vi överlevt två dagar i skolan. Pga min förkylning tänkte jag inte dricka något men som vanligt nu för tiden blev det att jag drack lite ändå. Gick dock hem lite tidigare då de andra skulle vidare sen men det orkade inte jag. 
 
Igår skulle jag, Emelie, Alexandra och David ha filmkväll. Vi började med the fault in our stars som ju är väldigt deppig så när den var slut satt vi helt tysta i mörket en stund innan vi ba' antingen sitter vi här och deppar eller så gör vi något! Wille som bor tvärsöver gatan från David hade lite förfest så vi drog dit och hängde lite innan vi alla drog vidare ut på stan. Vi sprang runt mellan flera uteställen och tappade bort varandra hejvilt men det slutade iaf med falafel. Och jag trillade i säng vid halv fyra och vaknade vid 8 och ba' ah men kul att en kan sova längre... 
 
Men helt ärligt så har jag träffat så många fantastiska personer här. Och Halmstad har gjort mig till en mer social människa, hur bra är inte det? Är så oftantligt glad att jag till slut tackade ja till min plats på högskolan. 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh blir så glad av att läsa det där! :D Men nu har du alltså sett filmen.. sabbade den boken? ;)

2014-09-07 @ 00:06:39
URL: http://hannagson.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0