Som ett obehagligt allvar, drar sig hösten in till stan.

Idag har jag äntligen äntligen skickat in tentan. Och det känns så himla skönt, trots att jag nu kommer vara orolig fram tills dess att vi fått tillbaka den, med förhoppningsvis ett godkänt betyg, men det kan man ju inte vara säker på. 
 
De senaste dagarna har vi suttit i skolan och pluggat fram till klockan sju på kvällen, och det har känts så skönt när vi gått därifrån och vetat att en varit produktiv och därför kan ägna resten av kvällen till prick vad en själv känner för. Därför cyklade jag hem till David direkt efteråt igår, drack te och fikade på kladdkaka innan vi gick över till Wille där även Max var och kollade på fotboll... Alltså va? Måste dock erkänna att det var roligare att kolla på de andra medan de kollade. Även om inlevelsen inte var jättestor. 
 
Och idag efter att vi skickat in tentan gick vi ned mot stan för att möta Alexandras kompis och sedan gick vi och åt lunch. Lite för att fira att vi lyckades skriva tentan och lämna in den i tid. Och nu om någon timme ska jag in till stan igen och dricka tentaöl med några klassisar. Och sen ska jag njuta av att inte ha något plugg i några dagar. 
 
Idag la jag för första gången märke till att det verkligen börjar bli höst nu, löven ändrar färg och faller till marken. Men det är fint, tycker ändå om hösten så mycket, och det är så fint att det ser ut som att någon tänt eld på världen. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0