Läst i Januari

Eftersom att jag knappt gjort något vettigt alls under hela januari har jag haft massa tid till att läsa, och det är ju inte helt fel det heller egentligen. 
 
 
"Hjärtan är inte fyrkantiga. Det finns inget system för kärleken."
 
"Han är fullkomligt måttlig ända tills han blir omåttlig. Då är han fullkomligt omåttlig."
- Bara kärlek kan krossa ditt hjärta
 
 
"'Jag vill dö', säger hon helt plöstligt rakt ut i luften.
'Säg inte så.' Julia släpper blicken på vägen och tittar snabbt på Lou. 'Det vill du inte alls. Inte på riktigt.' 
'Det vill jag visst.'
'Nej, du vill bara slippa. Slippa tänka så mycket att din hjärna går sönder hela jävla tiden.'
'Nej, jag vill dö.'
'Lägg av. Du vill fan leva! Det är ju det du vill."
 
"Hon har bara en enda, alldeles ny tanke nu: mina tankar om mig själv är inte samma sak som jag, man är alltid, alltid mycket mer än man själv vet. "
- Sen tar vi Berlin
 
Dessa var de två jag tyckte bäst om. "Bara kärlek kan krossa ditt hjärta" fick jag i julklapp och började läsa redan då. Den var fin, men lite smärtsam och full med fina citat. + massa Håkan referenser och då kan det ju inte vara annat än bra. Och "Sen tar vi Berlin" stod nästan högst upp på min att läsa-lista, men jag har inte hittat den någonstans. Så en dag satte jag mig på biblioteket och läste ut den över en eftermiddag (det måste ju vara bästa bestyret). Att jag läste ut den över en eftermiddag kanske säger något om hur bra den var. 
 
Andra böcker jag hann läsa: Looking for Alaska (den var helt fantastisk, och varje gång någon frågor om boktips kommer jag tipsa om denna), Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann & Boken om Joe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0