Läsningen 2018

Under 2018, hann jag läsa lika många böcker som under 2017, det vill säga 113 stycken. 
Jag började året med att läsa litteraturvetenskap, vilket antagligen är anledningen till att det blivit så mycket läst. Jag hade ett exceldokument där jag skrev upp vilka böcker jag läste för att få fram så mycket statistik som möjligt. 
Så min läsning har sett ut såhär: 
Antal lästa böcker: 113st
Antal lästa författare: 94st
Antal lästa sidor: 30555 sidor
Antal fysiska böcker: 61 st
Antal e-böcker: 7st
Antal ljudböcker: 46st
Antal länder: 19 länder  
Antal världsdelar: 5 st
Antal kvinnliga författare: 81 st
Antal manliga författare: 51st
Medelbetyg: 3.72
 
 
 
Bästa böckerna 2018 (utan inbördesordning): 
1. Inuti huvudet är jag kul - Lisa Bjärbo
2. Våra kemiska hjärtan - Krystal Sutherland
3. Den underjordiska järnvägen -
4. Gruppen - Mary McCarthy
5. Kvinnan i fönstret - A J Finn
6. Inte för nära - Colleen Oakley
7. Till minne av en villkorslös kärlek - Jonas Gardell
8. Comedy Queen - Jenny Jägerfeld
9. Den dagen kastanjerna slår ut är jag långt härifrån - Bodil Malmsten
10. Blixtra, spraka, blända! - Jenny Jägerfeld
 
 
Mål för 2019: 
 
Tidigare har jag alltid haft målet att läsa fler böcker än året innan, det har jag inte nu, för jag inser att det är orimligt. Istället är målet 52 böcker. 
Jag ska läsa mer icke-europeisk litteratur
Jag ska läsa minst 1 bok från sydamerika, då det var den enda världsdelen jag inte läste från 2018. 
Jag ska läsa böcker jag faktiskt vill läsa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0