Saker jag tycker om.

För ca 2,5 år sedan skrev jag en lista på 39 fina saker. Det var vår och någon månad innan studenten, så den bestod av punkter som:
- att studenten är nära
- charmen i att inte veta vad som kommer hända
- picknick
- första frukosten utomhus 
 
Jag tror att jag längtade ganska mycket efter något nytt och kanske framförallt efter sommar. Och trots att mycket har hänt sedan dess så skulle många av de punkterna kunnat vara samma idag. Trots att jag var 18 år och osäker på mig själv och livet i sig. Men jag tänkte iallafall att jag ska göra en ny sådan lista, tänker att det kan behövas när så mycket i samhället skaver.
 
 
- att få post som ej är räkningar
- spontanhäng med bra personer
- halmstad precis när sommaren övergår i höst
- bokpaket som ej enbart är kurslitteratur
- intressanta föreläsningar
- långa fikor på skånskan
- att gå runt på bibliotek eller i bokaffärer och läsa på bokryggar
- böcker böcker böcker
- att somna och vakna bredvid honom 
- min lägenhet
- att diskutera politik med någon som tänker likadant
- kramar
- mumin
- disneyfilmer
- kattgos
- komplimanger en kan ta åt sig av
- hur jag förändrats sedan gymnasiet
- att ha vänner på flera olika platser i sverige
- kompisdejter
- gröna ärtbiffar
- att förlora sig själv i ett publikhav
- att upptäcka ny musik
- högmidjade jeans
- kaffe
- folk som står upp mot rasismen
- årets första satsumas
- värvetintervjuerna med Annika Norlin, Lars Winnerbäck, Alice Bah Kuhnke och Tomas von Brömsen
- podcasts
- att klara en tenta en är säker på att en failat
- att bo ensam och inte behöva ta hänsyn till någon annan när en till exempel vill äta
- när mina monsteror får nya blad
- att andas skogsluft
- att prata med Hanna i telefon
- perfekt mogna avokados
- att gå till scouterna på torsdagar 
- valar

Kommentarer
Postat av: ISA

Vilka fina saker. Håller med om posten SÅÅ mycket. Får aldrig brev ju :(

Svar: tack! jaa, man borde skicka brev oftare!
Mathilda

2015-11-18 @ 16:34:10
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Sandra

Så himla mycket fint i den här listan alltså!

2015-11-23 @ 09:08:39
URL: http://atilio.metromode.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0