And if I'd fall, would you pick me up?

Det är så svårt ibland, att uttrycka sig ordentligt, att få fram de ord en vill. För ibland stockar de sig i halsen och blir till knappt något ljud alls. Den här veckan har varit så. Jag har gått runt med en ständig ångest i kroppen för i kalendern har två doktorsbesök skrikit och i kroppen har pmsen gjort sig påmind. 
 
I måndags efter att ha legat i sängen i princip hela helgen, bestämde jag mig för att vara produktiv. Så jag städade, handlade mat, lagade soppa och gjorde allt annat på min att göra-lista, utom att plugga. Såklart. Så tur att jag och Alex skulle plugga på tisdagen innan hon följde med mig till umo. När jag prickat av en av två jobbiga saker i kalendern fikade vi och gick en sväng på myrorna. På måndagen hade jag varit extremt ångestfylld, så Pontus föreslog att han skulle sova här så att jag iallafall hade något att se fram emot. Så vi åt soppa och såg, efter mycket om och men, en film innan vi somnade. 
 
 
På onsdagen kom jag försent till föreläsningen och trillade in nånstans där de pratade om ångmaskiner, och jag förstod inte ett dugg, såklart. Efter föreläsningen gick jag hem och samlade mot till att gå tvärsöver gatan till vårdcentralen för att kolla mina blodvärden. Och efter att ha suttit i väntrummet i en kvart och pressat bort tårarna bröt jag ihop totalt så fort jag gick innanför dörren. Men när det väl var över gick jag hem och försökte återfå lite energi innan jag gick på promanad och pratade med Hanna i telefon i nästan en timme. Så extremt välbehövligt. 
 
Förra veckan på scouterna gjorde vi batik, och jag kanske råkade sitta och dagdrömma lite när hon gick igenom hur man skulle göra för att få ett visst mönster, så jag chansade hej vilt, och igår fick vi tillbaka dem. Och alltså, blev så himla himla nöjd(?!). Vilket såklart känns himla fint + att Stina sa någit i stil med att det var min hon hade minst hopp om, men att den ju blev bra ändå.
 
 
Blir så förvirrad över att veckorna går så himla himl fort, känns inte som att jag någonsin hinner med allt det jag borde göra. Men är så klart nöjd över att det är helg igen och att jag överlevt denna helvetesvecka. Har inte jättemycket planer inför helgen, men imorgon ska jag och Pontus till stan (vilket han planerat att vi skulle göra förra veckan, men blev för bakis) och så är det tackgasque på kvällen, vilket jag är extremt opepp på pga diverse anledningar så får se om jag går överhuvudtaget. Och på söndag borde jag bara städa och plugga. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men shit så fin baktikväskan blev!

Svar: Åh, tack!
Mathilda

2015-12-01 @ 07:47:45
URL: http://atilio.metromode.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0