Kommer aldrig kunna bli den du var i går, tiden går framåt medan hjärtat slår.

Jaha. Var ska jag börja? 
Jag har sommarlov nu. Eller åtminstone tills jag får veta om jag dels klarade förra tentan och dels om jag behöver komplettera B-uppsatsen. Håller tummarna för att jag slipper plugga mer nu innan september. 
 
 
De senaste veckorna har varit så himla intensiva med ungefär konstant pluggande. Jag har spenderat den mesta av mina vakna tid med Alex, antingen i skolan eller hemma hos henne. Och i tisdags lämnade vi in uppsatsen, på onsdagen satt vi och pluggade i princip hela dagen och sedan hade vi opponering i torsdags. Jag var så fruktansvärt nervös och jag har verkligen ingen aning om jag klarade det eller inte. Det hade varit så skönt att bara få veta det på en gång. 
 
Och de senaste dagarna har jag verkligen tagit tillvara på attt inte behöva plugga. I torsdags, efter seminariet gick jag och David till stan och köpte textillim och plocksallad, och gick hem till honom för att sy märken på overallerna och dricka vin. Det var fint, vi satt uppe till halv två, sydde på märken lyssnade på Ebba Grön och pratade politik. Fint att kunna prata med någon som har samma åsikter. Sen gick jag hem genom ett dött Halmstad med Dom kan inte höra musiken på repeat med lite för hög volym. Tänkte att livet ändå är ganska fint emellanåt. 
 
 
I fredags var det sommar här. Så himla varmt och knappt blåsigt alls. Så efter att ha städat gick jag och David och åt glass innan vi till slut gick hem till honom och sydde på de sista märkena på ovven i solen på balkongen. Gick hem och fortsatte städandet innan jag gick ned till stationsparken för lite häng med bra personer i kvällssolen. 
 
Igår åkte jag till Göteborg för att gå på picknickfestivalen. Hanna hoppade på tåget på vägen och det var himla fint att se henne igen. Sen väntade vi på Alex på stationen innan vi tog spårvagnen ut till Kålltorp. Letade upp en mataffär och köpte med oss picknick. När vi kom dit var det inte så mycket folk och det var väldigt grått och kallt och det kändes inte peppande alls. Men till slut kom solen och en stund senare även Maja. Det absolut finaste var att få höra weaver medan jag låg och halvsov på gräset och även Hanna Järver. Har lyssnat på henne när jag varit som mest ledsen den här våren, så satt mest och grät, men det var fint. När hon hade spelat tog vi våra saker och begav oss till centralen för att åka hem till Halmstad igen. Väl tillbaka tyckte Alexs vän att vi skulle med ut, så det gjorde vi en liten stund. Kände dock att det var väldigt dumt pga hade fått nog av människor för dagen. 
 
 
I pluggstressen har även Halmstad Pride hunnits med, vilket var oerhört gosigt. Även där en dag som började med superdåligt väder men det sprack ändå upp och vart relativt varmt. Det var fint att hänga med lite klassisar sådär innan Peter ba' tar och flyttar till Kina. Det var också fint att det var så bra uppslutning för att vara Halmstads första pride, hoppashoppas att det fortsätter så och att det växer sig större. Så fint med så mycket kärlek i luften. Dock slutade även den dagen med plugg, och pizza. Vi kände att vi var värda det. Trots att det inte blev så mycket plugg gjort. 
 

Kommentarer
Postat av: ISA

du har ju lyckats klämma in massa bra och fint trots pluggstress tycker jag, way to go! :)

2015-06-07 @ 23:44:59
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Jessica

Jag har också skrivit b-uppsats precis, och förstår precis den där stressen! Men alltså åh picknickfestival, låter ju hur mysigt som helst!

Svar: åh, hoppas det gick bra för dig!
Mathilda

2015-06-10 @ 20:16:46
URL: http://yiskha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0