Trodde du verkligen att det skulle bli bra?

Nu har det ekat tomt och tyst här lite för länge men jag har varken haft internet eller ork och lust att sitta vid datorn. Sedan sist har jag ändå hunnit med en del. 
 
 
- Flyttat till en ny lägenhet, där jag redan trivs så himla himla bra trots att det inte helt är i ordning än. 
- Varit en sväng i Tyskland. 
- Sagt hejdå till Alex med dels häng på Tillsammans där The Mondanes spelade (tipstips) och dels med middag och sedan förfest + häng på tillsammans som dock ej slutade riktigt som planerat. 
- Haft inflyttnings/hejdå för sommaren-middag med bra personer. 
- Har kommit tillbaka till Stockholm och redan hunnit längta tillbaka till Halmstad trehundrasjuttioelva gånger ungefär och därför planerat en resa tillbaka dit om ca en vecka. 
- Jag har sett Noel Gallagher på gröna lund och insett att ensamkonserter inte är så illa ändå. 
- Hängt med E i två dagar och gått runt Söder, picknickat på vattenmelon i Vitabergsparken, sjungt med i Håkanlåtar i en park på Djurgården, träffat märkliga människor och gått sjukt långt. 
- Har dessutom gått och blivit förkyld vilket jag försöker förtränga och gör allt utom att vara hemma. 
 
 
 
Så som sagt har jag haft en del fint för mig trots att det hela tiden legat någonting i bakgrunden och skavt. I Halmstad en känsla av att det snart kommer ta slut och här i Stockholm en känsla av att jag är på så himla fel plats. En insikt om att Stockholm får mig att känna mig betydligt mer ensam än vad jag kanske egentligen är. Och ännu en insikt om att Halmstad också hade varit fel plats prick just nu. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: hmle

Bilden från tåget är super super super!

Svar: åh, tack!!!
Mathilda

2015-08-01 @ 14:54:00
URL: http://respirato.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0