Jag hoppas det ser ut som jag att jag vet, fast jag har faktiskt ingen aning.

2014 slutade ändå på bästa möjliga vis och 2015 började väl ändå väldigt bra ändå. 
 
Jag och Tina gick hem till Emelie som hade ordnat jättefint med middag och sådär innan vi supermätta gick hem till Alexandra och började kvällen med lite drickspel och dylikt med henne och Maja. När klockan närmade sig tio kom ett gäng andra personer över och vi satt väl mest runt hennes bord tills det var dags att röra sig in mot stan. Jag, Tina, Maja och Alexandra hamnade av någon anledning en bra bit bakom alla andra och gick och deeptalkade tills vi kom ikapp de andra som stod och var förvirrade då Emelie hade hoppat på en buss och de andra skullle hem till Wille för att lämna något. Okej tänkte vi och följde med dem, men sen helt plötsligt hade de nog glömt oss så vi började gå mot stan och stannade sen till vid Picasso där det var en massa människor + de andra fastän vi inte hittade dem. När klockan slog nytt år stod vi alla och deeptalkade och grät och kramades och lovade varandra att detta skulle bli vårat år. Att vi skulle göra det bästa av det. 
 
(Emelies bilder)
 
Dagen efter, medan alla andra låg och var bakis var jag oerhört glad att slippa att bli det (tack kroppen). Så under dagen, trots oproduktiv pga trött så pratade jag i telefon med Hanna som om möjligt var mer virrig än jag och bland annat frågade vilket datum det var... Så gick jag sedan hem till Tina i pyjamas och drack te i några timmar och pratade om att vi skulle ta tag i livet och allt sådant som nytt år innebär. Så dagen därpå gick jag och handlade mat till soppa, städade, diskade och annat produktivt innan jag sen på kvällen mest undrade vad någonting tjänade till och åt chokladbollssmet och såg på High School Musical... 
 
Igår drack jag te med Max i någon timme innan jag gick till skolan för att försöka plugga lite med Alexandra. Det gick sådär, eller ja. Åt helvete. Fick inte ett dugg gjort och vi satt mest och pratade om förändringar vi också. Om att möblera om, bli vegetarian och byta frisyr. Men de timmarna kändes ändå så himla välbehövliga pga så himla bra person.  När jag sedan kom hem hoppade jag i duschen och så kom Emelie hit och drack te, spelade skip-bo och en konstig version av orangino, åt knäckebröd till sent in på kvällen. När hon sedan gått hem ställde jag mig och lagade mat pga var så fruktansvärt hungrig. 
 
 
Idag har jag mest promenarat, druckit kaffe, pratat i telefon, lyssnat på tre värvet-intervjuer och hängt med Tina. Ytterst bra dag ändå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0