While the sun's still up and the sky is bright.

De senaste dagarna har ändå varit väldigt fina trots att några av dem har varit väldigt påfrestande. 
 
 
I fredags efter en dag i skolan kom Alexandra hit och åt middag innan vi gick till Rebekka för att möta en drös bra personer och så småningom gå till Jonas kompis för att förfesta. Vi körde lite drickspel och sånt standard. Hade en så himla fin kväll, och en väldigt bra fylla. Jag, Alexandra och David skrev mycket osammanhängande (mest om öl) till Daniel vilket jag sen fick mig ett gott skratt åt på tåget i lördags. Vi körde pekleken och jag blev utpekad att vara både mest romantisk och mest omtänksam, det jag kan ändå leva med. Sedan när alla skulle ut gick jag hem då jag skulle till Malmö dagen efter. Men innan dess stod jag och Alexandra och sjöng Carola för "jag skulle kunna sjunga kareoke med dig" säger ändå ganska mycket. 
 
På lördagen tog jag tåget vid tolv ned till Malmö, gick runt lite i stan och insåg hur himla mycket jag saknar Malmö. Gick mest runt och kollade på folk och fina hus och kände mig nostalgisk, köpte även nya vårskor som jag är lite förälskad i. Sedan gick jag hem till Linda och Abbe, köpte ingredienser till tacos, åt den och drack lite vin innan vi åkte till Lund. 
 
 
Väl i Lund lyckades vi hitta till Mejeriet där vi skulle se Jennie Abrahamson. Vi kom dit och satte oss på två av de typ fyra stolarna som fanns och drack öl innan hon gick på den lilla scenen. Det var bara hon på scen och det var så himla fint och mysigt och åh. Kan ha varit den finaste spelningen jag varit på. 
 
När hon gått av stod vi ett tag och velade om vi skulle köpa en tygpåse eller inte, sagt och bestämt gick vi och lyckades ta ut pengar i baren och när vi kom tillbaka hade nästan alla gått, heh. Men eftersom att Linda har sett henne så himla många gånger känner hon verkligen igen henne så vi stod och pratade ganska länge, fick våra påsar signerade och sen berättade jag om när jag såg henne i Stockholm i somras och stod och grät halva konserten. Sen fick jag presentera mig efter att hon konstaterat att vi inte träffats förut. Hon undrade också om hon hade sett mig på sociala medier nånstans och jag berättade att hon hade favoritmarkerat några av mina tweets. Och efter att ha berättat vad jag hetter på twitter och att ja, jag har en bild sa hon att hon tyckte att hon kände igen mig. Kände verkligen bara 'IIIIIH' då. Sen kramades vi hejdå och jag och Linda begav oss mot Malmö igen. Det var verkligen en så himla himla fin kväll, och det är ca det enda jag tänkt på de senaste dagarna och Jennie är ca det enda som har spelats. 
 
 
I söndags efter en scones-frukost tog jag tåget hem till Halmstad igen. Kändes lite vemodigt men med så mycket att göra kändes det bäst att åka tidigt. Väl hemma igen tog jag en powernap, städade, diskade och allt sånt tråkigt innan jag gick hem till Alexandra för att plugga lite inför idag då vi skulle redogöra för ett kapitel i en av kurslitteraturböckerna. 
 
 
Och hittills har denna vecka bestått av plugg, plugg och ännu mer plugg och sol en inte kunnat njuta av. Igår satt vi i skolan hela dagen vilket slutade med att vi var så himla frustrerade och ganska otrevliga och sura. Gick hem och gick på en liten promenad med David innan jag sen gick till Willys för att handla med Alexandra (så himla bra måndagstradition).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0