I'm underneath the tiger striped sky.

Måndag. Måndagsångest. 
Går på föreläsningar och när jag kommer hem står Emelie i min trappa och väntar. 
Hon skulle bara låna en bok men det slutar med att vi sitter på mitt golv och dricker te, lyssnar på och så blir du mitt sår, och jag blöder ihjäl och planerar middag. 
När hon sen gått gör jag allt utom det jag borde - plugga och laga mat. Sätter mig på golvet och hoppas på att motivationen plötsligt ska infinna sig. 
Frågar E hur man pluggar och får "Jag visste det en gång i tiden, nu läser jag bara böcker, lyssnar på drömmig musik istället och tänker på fredagar, pojkar och annat som känns rimligare än grammatiska strukturer och teorier." till svar och kände mest JA. Så himla träffande. 
Men nu har jag iallafall skrivit av frågorna till hemtentan, hur det nu ska hjälpa. Tur att vi imorgon ska diskutera lite och sedan gå på studieteknik. Tror att det behövs så himla mycket. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0