Glittra som du aldrig gjort förut.

Skulle vilja påstå att jag är förvirring personifierad, men inser sedan att ca varenda av våra lärare är mer förvirrad än jag. Allting känns så föbannat jobbigt, skolan och lärarnas ostruktur tar ca all energi jag har och det lilla som finns kvar försvinner iväg på annat som är jobbigt. På sådant som känslor en inte riktigt vet hur en handskas med. 
 
Den här veckan har varit väldigt krävande både pluggmässigt och psykiskt. Vi har tentaveckor nu med seminarium (som avklarades idag), grupparbete och hemtenta, samtidigt som vår lärare flyttat tentadatumet fram och tillbaka. Men på fredag åker jag till Stockholm, jag är så fruktansvärt opepp på allt utom att gå på Moderna och äta lussebulle med Daniel. Har ju inte berättat för allt för många att jag faktiskt ska till Stockholm så har inte planerat att träffa många alls, med tanke på att de jag berättat för nu inte kan ses (- vilket också gör mig väldgt opepp). 
 
Och nu när jag känner att allting svackar är jag så oerhört glad över att jag kom ifrån Stockholm och alla gamla hjulspår och oavsett vad någon säger så kommer jag inte sakna att må så dåligt igen. Klart att allt inte kan vara på topp för att en flyttar iväg, men jag känner att mitt liv har blivit så himla mycket bättre sedan jag flyttade, jag trivs här, det gör jag faktiskt. Och jag har lärt känna så himla fina och bra människor. Det känns så himla överväldigande att veta att folk faktiskt, på riktigt bryr sig. Det är som att jag nu vet hur det är att ha riktiga vänner.Vänner som till ingen del alls får en att må dåligt. Jag måste bara erkänna på riktigt för mig själv att det är bättre nu, att det kommer fortsätta att bli bättre om jag bara tillåter mig själv, om jag slutar tänka på allting som bara känns jobbigt och vågar tro på att de jag hänger med hänger med mig för att de vill, för att de tycker om mig och inte bara för att de känner att de måste. 
OBS.Menar såklart inte att jag inte ser mina andra vänner som riktiga vänner. Tycker såklart om dem också, så himla mycket. Men att detta på något vis är på en annan nivå.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0