Hörde ekot från dina hjärtslag.

Oj, det har hänt en hel del på sista tiden. I fredags åkte jag till Skåne över helgen för att hälsa på ett gäng saknade personer. Det var såklart väldigt fint, precis som vanligt. Bodde hemma hos Malin men försökte vara på andra ställen vilket dock inte gick så bra då flera av de jag ville träffa inte hade tid. Så det blev en del läsande medan Malin pluggade. 
 
I lördags åkte jag iallafall till Malmö och träffade Linda. Det känns aldrig så bra som det gör när tåget rullar in på Malmö central. Klev av tåget med ett stort leende och kände mest' aaah är tillbaka. Tycker ju om Malmö så himla mycket. Att det var sol gjorde ju inte saken sämre. Mötte Linda på GA då Gudrun Schyman skulle prata lite och inviga valstugan. Så vi stod och lyssnade och blev inspirerade av det innan vi gick till ett mysigt fik och pratade om allt som är fint och allt som är jobbigt tills de stängde. Sedan gick vi hem till henne så jag kunde få tillbaka mina bilder från projektet och se hennes bilder till projektet de håller på med nu. Så himla fint att träffa henne igen.
 
 
På söndagen hände det inte jättemycket, promenade (vi gick över två mil i helgen...), läste och på kvällen färgade vi mitt hår. Dock är skillnade inte jättestor bara att allt nu är i en lite mer jämn färg. 
 
I måndags gick mitt tåg tillbaka vid fyra på eftermiddagen, så när Malin gick till skolan runt åtta satt jag kvar i hennes rum och lyssnade på Tigerdrottningen fram till elva ungefär. Då tog jag mina saker, lämnade hennes nyckel och tog mig till Domkyrkan för att träffa Jonas. Det var... spännande att träffa honom igen. Vi promenerade runt i Lund ett tag, satt i en park, promenarade lite till och åt sedan falafel till lunch och satte oss på en bänk och pratade nästan fram till att det var dags att gå till tåget. Hade sedan en väldigt intressant tåggranne som jag satt och pratade med. Hon la sen till mig på facebook, men jag har inte accepterat. Lite elakt kanske... 
 
Igår åkte jag till TEG då jag och Felicia skulle spela in en sak till hajken + att Amanda intervjuade mig till sitt radioreportage om Uppsala. Där nästan varenda svar "komma bort från Stockholm" Hur fan ska jag överleva här i minst en termin till?! Sen åkte vi in till stan och fixade med en ledtråd samt åt sushi. 
 
Idag hade Bella vernissage i Sollentuna. Det var minst sagt spännande att ta sig dit då jag först höll på att sätta mig på fel buss och sedan gick lite vilse. Men kom ju fram till slut och det var en hel del fina konstverk. Sen åkte jag buss till Danderyd med Bella, Erik och Otto där jag sedan åkte in till stan för att träffa Anton. Vi åt tacos till middag och pratade massa scouting men även en del foto. Blir väl lätt så. 
 
När jag tänker på det händer en del bra saker just nu, trots att en del annat kaosar och gör att allt känns outhärdligt ändå. Vill ju inte ha det så. Vill bara släppa alla skuldkänslor och allt dåligt samvete. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0