Boklista

Hittade en lista hos Flora som jag kände att jag var tvungen att göra.
 

Snabbläsare eller långsamläsare?
Läser kanske inte jättesnabbt, men ganska iallafall. 

Tegelstenar eller tunnisar?
Men gärna något däremellan så man hinner med fler böcker.

Bibliotek eller bokhandel?
Vill ju säga båda. Men lånar väldigt sällan böcker på bibliotek och köper oftast mina böcker online... 

Ljudbok eller e-bok?
Fast helst vanlig bok!

Inbunden eller pocket?
Pocket, det är billigare och lättare att bära med sig. 

Vampyrer eller spöken?
Kan inte minnas att jag läst någon bok med varken vampyrer eller spöken. Jo Twilight, men de var jag inte jätteförtjust i. 

En i taget eller slalomläsning?
Börjar oftast på flera stycken men läser ändå alltid en i taget. 

Nytt eller gammalt?
Har inte läst så många klassiker tyvärr. Men de jag läst har jag ju tyckt om. Kanske borde läsa lite mer gammalt.

Bokmärke eller hundöra?
Även om det är mysigare med hundöron, då det ser ut som att någon faktiskt läst boken. 

Snacks eller godis?

Biografier eller memoarer?
Helt ärligt vet jag inte riktigt vad skillnaden är, men efter att ha googlat lite så får jag nog säga biografi ändå.

Skräck eller chicklit?
Läskiga saker är inte min grej riktigt. 

Soffan eller sängen?
Sängen. Uppstött av en massa kuddar.

Inne eller ute?
På altanen, stranden, promenader. 

Originalspråk (engelska) eller översättning till svenska?
Trots det läser jag nog mest översatta böcker, önskar dock att det var tvärtom.

Poesi eller prosa?
gärna båda två.

Kvinnliga författare eller manliga författare?
Läser mest manliga författare... Men min bästa bok just nu är skriven av en kvinna. Måste börja läsa mer kvinliga författare...

Boken eller filmen?
Boken, såklart! 

Twitter eller Facebook?
Där behöver man bara följa de man verkligen vill. 

Kokbok eller Bakbok?

Te eller kaffe?
Har inte lärt mig det där med kaffe än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0