There's people on the bridge, fishing for a life that makes more sense.

Helt plötsligt händer det hur mycket som helst. Och jag måste säga att det är oerhört skönt. I fredags mötte jag upp Bella för att hitta passande kläder till studentskivan vi ska på på tisdag. Under tidens gång kom vi fram till att vi struntar i bananer i pyjams (som var planen) och kör på lite mumintema istället. Vi åkte ut till ropsten för att se om vi kunde hitta något användbart. Men hittade absolut ingenting tyvärr. Utom när Bella stod i kassan och betalade och jag fick syn på en typpåse som jag kände att "den måste jag ha". När jag kom hem sen fick jag höra hur ful den var... Men jag gillar den iallafall. 
 
 
Eftersom att jag inte hittade det jag letade efter gick jag bort till Berga secondhand igår och tänkte att de kanske hade något, kom ut med tre böcker men ingenting jag behövde. Åkte senare in till Sundbyberg och mötte upp Tobias och Erik för lite mer secondhandäventyr. Fyndande en bok till samt exakt det jag behövde till tisdag. Dock var den väldigt stor så ska sy i den litegrann. Kommer bli så himla bra. När vi kände oss klara med secondhanden försökte vi leta upp någonstans att fika, förgäves. Slutade med att vi satte oss i bilen och åkte massa rundor innan vi hamnade på Stinsen där Erik åt mat och jag och Tobias åt varsin glass. Efter det åkte vi hem till Tobias och... ja, gjorde ca ingenting. Tog sen bussen hem när de två skulle på filmkväll. Satt på bussen med huvudvärk och lyssnade på Matt Corby och kom fram till att det är ultimat åka buss på kvällen-musik. Hann på bussen också bli 1. sällskapssjuk efter tjugo minuter och 2. komma fram till att jag inte ska välja biblioteks- och informationsvetenskap som första val. 
 
Idag har jag läst klart torka aldrig tårar utan handskar del 3, köpt ett busskort och pratat med Malin på telefon. Kalasfint, så bra person. Nu har jag fått prata om det där som känns så jobbigt och blivit av med en del hjärnspöken, så det känns himla bra. 
 
 
Imorgon är det upprop för kursen som börjar nästa tisdag, är så himla spänd och nervös, men tror det kommer bli så himla bra faktiskt. Eller jag hoppas det iallafall. På tisdag är det studentskiva som gäller, på onsdag kårstyrelsemöte, scouter på torsdag, på fredag - lördag planeringshjak, ska eventuellt träffa Henke och Tobias på lördag eftermiddag/kväll och kanske Sofia på söndag. Så jag tror att veckan som kommer, kommer bli så himla bra. 
 
Inga bilder har jag fotat heller, men nästa vecka ska jag verkligen försöka dokumentera. (bilderna är från tidigare i veckan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0