Läst i februari

Bättre sent än aldrig kommer mina lästa böcker i februari.
 
- Fiskar ändrar riktning i kallt vatten. Jag fastnade först och främst för den här boken på grund av dess namn. Och det var tur för det är nog en av de bästa böckerna jag läst. Den handlar om en elvaårig pojke som får veta att hans föräldrar ska skiljas och ber då himlen om hjälp. Det drar in en isstorm som gör att nya vänskapsband knyts. Framför allt handlar den om just det kvarter som pojken bor i och personerna på gatan. Den är så himla fin och bra, så läsläsläs! 
 
 
- Frukost på tiffanys. Jag fick den här boken i julklapp då jag önskat mig den för att det är en klassiker som man borde ha läst. Det är ju en film också, som jag faktiskt inte har sett. Boken består också av tre noveller till av Truman Capote. Som jag inte tyckte var sådär jättebra. Men själva berättelsen om Holly var fin. 
 
- Vi är inte sådana som i slutet får varandra. Denna skrev jag upp på min att läsa lista för ganska länge sedan (typ när den var helt ny) men jag är en sån som helst läser pocketböcker. Såg att den kommit ut som pocket och var tvungen att köpa den. Och jag gjorde nog helt rätt som väntade för jösses vad bra den var. Efter att ha läst ungefär 20 sidor kände jag att detta skulle komma att bli en av mina favoritböcker. 
Den handlar om Cassiopeija som flyttar till Stockholm för att plugga juridik som är emot allting som har med kärlek att göra. Hon bestämmer sig för att börja ta piaonolektioner hos en granne någon våning över henne. Hon tänker att det är en "pianofarbror", men han visar sig vara ungefär 50 år yngre än vad hon tänkt sig och hennes tankar kring kärlek förändras.
 
- Torka aldrig tårar utan handskar. 1, kärleken. Egentligen är jag en sån som måste läsa böckerna innan jag ser filmen/serien/vad det nu kan vara. Men i det här fallet kunde jag inte hålla mig utan såg serien först. Och efter att ha läst iallafall första boken känner jag att jag fått en större förståelse för serien. Och när alla tre böckerna är utlästa ska jag nog se om serien. Så himla himla fint och smärtsamt. Har ni missat serien och inte läst böckerna, gör det! 

Kommentarer
Postat av: Vicky

torka aldrig tårar ja. vill läsa. måste.

Svar: så himla himla bra!
Mathilda

2014-03-10 @ 04:41:37
URL: http://vickys.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0