Jag vill se dom där skyarna igen.

Den här veckan alltså <3 
I måndags träffade jag Tobias för första gången sedan april, det var fint. Vi åt glass och promenerade runt litegrann. Och han berättade massvis om sitt scoutäventyr. Åh vill också scouta lite. 
 
I tisdags mötte jag upp Hanna på centralen och åkte ut till ropsten för att gå på myrornas. Älskar den pga hittar alltid något. Köpte fyra böcker (alla på min att läsa-lista) och tre stycken ljusstakar. Sedan blev det dags att hitta någonstans att äta lunch. Lättare sagt än gjort då vi båda två har oerhört svårt för att bestämma oss. Men det slutade med att vi åt mindre god falafel vid karlaplan. När maten var uppäten tog vi buss 44 till skansen. 
Målet med skansenbesöket var allsången. Vi lyckades dock pricka in en dag då det egentligen inte var någon kalasbra med. Men det blev fint ändå. Eftersom det var så oerhört himla varmt struntade vi i genrepet och gick och köpte glass och satte oss i skuggan vid sälarna istället. Där stötte vi på en liten ekorre som inte var det minsta skygg. Men blev jagad och uppstressad av småbarnen som sprang efter den (</3) Men en liten stund var den lugn iallafall och kom fram till oss och klättrade lite min ryggsäck. Så söt.  
När vi sen tänkte att äsch vi börjar röra på oss så hamnade vi vid nån dansbana och kollade lite på alla gamlingar som dansade. Ganska fint ändå. Men sen gick vi upp till allsångs scenen och placerade oss hyfsat långt fram och blev ganska döva pga alla foooers. Herregud alltså. Men vi hamnde vid två till som inte heller riktigt visste vilka det var så vi stod och pratade med dem innan det började och fotade selfies med dem efter Ijustwanttobecool. Hehe. Fint att träffa nya människor. När vi sedan skulle gå därifrån såg jag tre gamla gymnasieklassisar i folkmassan som rörde sig mot scenen så var tvungen att springa fram och säga hej och kramas lite. Det var fint. Saknar ju gymnasiet ändå. 
När vi kommit ut från skansen stod det någon från gröna lund där och sa att det var gratis inträde. Så vi gick ned och kollade på vattnet (fotade) innan vi började promenera mot östra. 
Igår vaknade vi vid nio och klev upp, gjorde oss i ordning och åt frukost innan vi begav oss till centrum där vi skulle träffa Bella för att picknicka litegrann innan Hanna skulle åka. Det var hur som väldigt mysigt och ganska varmt trots vi satt i skuggan. 
 
Och imorgon åker jag till Småland över helgen. Ska bli skönt att komma bort ett slag, att inte göra något viktigt alls, läsa böcker, hänga vid en stuga utan elektricitet, träffa släktingar och säkert fynda en muminmugg på outleten. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad mysigt!! jag tycker det är så roligt det här med att Joel uppträtt en massa på TEG på avslutningar och så. Och sedan ser vi honom uppträda på Skansen. Emil gick väl btw i din klass också?

Svar: Jo men verkligen! Nej, han gick i pararellklassen :)
Mathilda

2014-07-11 @ 01:14:57
URL: http://novemberdreams.blogg.se
Postat av: Hanna

Vill tillbaka till det där Myrornas.. himlans bra!!
Och vågar jag ens erkänna att jag lyssnat på The Fooo efter i tisdags? :$

2014-07-15 @ 00:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0