Läst i oktober & november

Drömfakulteten - Sara Stridsberg
Det tog mig nästan två månader att läsa ut den här boken... Tyvärr. Men det blir ju så när en pluggar och kurslitteraturen jämt måste gå före. Tyvärr. Tycker att boken var hur bra som helst, trots att jag tröttnade när jag hade ungefär en tredjedel kvar, men tänker att det blir så när det blir så utdraget. Så jag skulle väldigt gärna läsa om den under bättre omständigheter. 
 
Jag kommer inte kunna skriva något om boken som gör den rättvis, så ni kan läsa lite om den här och här istället. 
Boken består dock av hur många fina citat som helst, och här är några av mina favoriter: 
"Varför gjorde du det, Valerie? Hur tänkte du, Valerie? Begriper du att Andy Warhol är döende?
 
Dina svar: 
 
Ett. Vet inte.
Två. Vet inte. 
Tre. Jag vet inte vad döende betyder. Vi är alla döende, vet du."
 
"Berättaren: Jag vill bara prata med dig, Valerie.
Valerie: Och jag vill inte dö såhär."
 
"M: Jag tror att du är den ledsnaste flicka jag någons har träffat. Det finns inga vägar i mörkret. Det finns ingenting att berätta om. Jag kan inte berätta för dig hur ledsen jag är. Jag kan inte berätta om det. Det går inte att tänka utanför tankarna."
 
Välkommen ut på andra sidan - AnnaMaria Jansson
 
Efter att ha läst en väldigt tung bok kände jag att jag behövde något lättläst och lättsmält så det fick bli denna. Den handlar om tre tjejer, Malin, Lovisa och Sandra, som snart är trettio. De alla tre handskas med sina problem och livet tar plötslig vänding för de alla tre. 
 
Jag tyckte om att alla tre var relaterade till varandra, fast ändå inte. Malin och Lovisa kände varandra men de hade också personer i sin omgivning som kände de/den andra. 
 
"Precis så kändes det nu. Som om det rasade en storm utanför henne som egentligen borde pågå inuti henne men inte gjorde det." 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0