Känner mig så hemma här. Känner mig så borta här.

Den här veckan har det både varit tentavecka och musikhjälpen, och det säger ganska mycket om vad jag har ägnat mina dagar åt. Just tenta och musikhjälpen. Jag (vi) har suttit i skolan i snitt 9 h per dag och varvat pluggande med ganska mycket oproduktivitet. Men tentan blev klar och jag har sett ohälsosamt mycket på musikhjälpen, om en nu kan göra det. Jag har nämligen somnat med det på och sen sett på det hela morgonen och sedan lyssnat på det till skolan, i skolan och från skolan. Och sedan haft det på hela kvällen och så har det varit varenda dag ungefär.
 
I tordags skickades tentan in så igår var första dagen på väldigt länge som jag inte behövde ha ångest över skolan, vilket var väldigt skönt. Så satt i sängen till klockan var ungefär halv tre då jag klädde på mig och gjorde mig i ordning och gick ned till stan för att fika med Rebekka. Lika fint som alltid, hon är bra hon. Sedan mötte jag David och Tina och gick till systemet och införskaffade lite vin till kvällen och ikväll. 
 
Så igårkväll förfestade vi hos Emelie, vilket spårade för ca alla. Så konstig kväll. Vi lekte dryckeslekar och mös och hade deeptalks i omgångar. Sedan begav vi oss till kåren där det skulle vara lussevaka, vilket var väldigt dött. När vi skulle gå in fick jag helt plötsligt en vipbiljett av de som gick framför oss, vilket ju var väldigt värt pga slapp då att betala både inträde och garderob. Där var vi inte så länge innan vi gick in till stan och träffade på lite klassisar på ölfiket. När vi hängt där några timmar gick vi till Liams och stannade i typ tio minuter innan vi gick och köpte mat. Och på grund av instabil gick jag bara därifrån utan att säga hejdå till någon men Peter cyklade ikapp mig och vi hade ett fint litet samtal innan vi kramades hejdå och jag gick och la mig i sängen och somnade gråtandes till musikhjälpen. 
 
Idag har jag mest storstädat och såklart, tittat och lyssnat på muskikhjälpen. David kom också förbi och drack lite te, vilket slutade med att vi bakade en kaka som blev typ enorm och enormt god. Saffran <3 Snart ska jag också träffa Sara för att dricka lite vin och mysa. Det blir fint. Det slog mig också att det inte alls är långt kvar tills jag är tillbaka i Stockholm igen. Och jag vet helt ärligt inte hur det känns. Samtidigt som det ska bli väldigt skönt så är jag nervös. Jag vet att jag har förändrats så himla mycket sedan jag flyttade hit och är väl rädd för att mina vänner hemma i Stockholm inte ska tycka om mitt nya jag. För jag menar, har redan bevis på det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0