Dag 03 - Mitt favorit band. (hoppar över dag 2, för jag vet inte vad jag ska skriva)

Vilket mitt favoritband är, är alltid lika svårt att svara på. För det finns himla mycket bra musik.
Men ett band jag kan lyssna på hur mycket som helst utan att tröttna på det är the Avett Brothers.
Jag vet inte riktigt vad det är, men allting är bara så.... fint.

Jag fick höra dom första gången i somras, när jag var i USA.
Jag åkte bil med min kusin och Kyle. Dom satt och sjöng med till ''When I drink''. Och jag förstod inte alls vad som var så bra. Några dagar efteråt, så åkte jag med dom igen, och dom lyssnade på ''Tin man''.
Det var nog då jag började förstå hur bra det egentligen var.

Eftersom att jag hörde dom första gången i USA, så kopplar jag ihop musiken med minnena, alltså blir det ännu finare.

Och det är väldigt synd att det inte är så många i Sverige som känner till dom, alltså är det en väldigt liten chans att dom kommer hit, vilket tråkigt. För jag vill såå gärna se dom!



When I drink


pic: tAB


Tin man

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0