Dag 05 - Min favoritresa.

Att välja vilken min favoritresa är, är inte svårt alls.
Dels för att jag inte har rest så mycket (tyvärr, älskar att resa) och dels för att det är självklart vilken min favoritresa är.
Min favoritresa var i somras när jag var i USA.

Vi reste från Arlanda den 17 juli, tidigt på morgonen. Vi flög till London och mellanlandade där i ungefär två timmar. Vilket jag kommer ihåg var en jobbig väntan, för jag var så himla nervös, och ville helst vara framme på en gång och för att jag hade väntat så länge på att äntligen få besöka USA.

När vi väl kom fram till Raleigh/Durham så mötta Tanja, Marijo och Meagan upp oss, och vi åkte hem till dom.
Samma dag som jag kom fick jag även träffa ett par trevliga personer. Jessica, Courtney och Kyle. Jag kommer ihåg att jag trodde att dom tyckte att jag var jättetråkig eftersom att jag inte sa så mycket.

Courtney, Kyle, Jessica och Calle, första dagen

Under första veckan så var vi i Cary, jag träffade några av Patricks kompisar och vi kollade runt på det som fanns i närheten. Som bland annat Duke Garden, vilket var väldigt fint. 
Efter det så var vi en helg i Myrtle beach, vilket måste vara ett av dom finaste platserna jag besökt. 
Det var verkligen jättefint. Vi tillbringade den mesta av tiden på stranden och på kvällarna gick vi runt och bara hade det allmänt bra. 


Myrtle Beach

Kyle och Patrick i Myrtle Beach

Vi besökte New York också, vilket är världens bästa stad. Hann dock inte se så mycket jag hade velat, men dit. Dit ska jag absolut åka igen. 

New York


Utsikt från Empire State Building


Visst att jag inte kommer ihåg allting, men det jag kommer ihåg, kommer jag aldrig att glömma, för det jag kommer ihåg, är det som är mest viktigt att komma ihåg.

Kommentarer
Postat av: rebecka

sv: ja, gör den ändå. :))



åh new york vill jag åka till innan jag dör!

2011-02-20 @ 18:33:20
URL: http://novemberhimlen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0